Google+

sabato, marzo 17

Stefan Asafti - The Greatest Brandversations

0 commenti
"This is a project about brands - the great brands of the modern world - which have build quite a history for themselves as the years went by .

There have always existed disputes among the competing parties, divergent opinions, while the fans of each brand were convinced that theirs was the best product. Last, but not least, the rivals have even conducted ad campaigns against the competing brands. This project mostly approaches the visual "conversations" between the company logos and the ways that they influence each other, hence the name of the project, Brandversations. It is a parallel between the modern and the old, some of the slogans dating back to the 40s and 50s.

I have switched the slogans of the brands amongst themselves, the goal of this being to give them further meaning and to create a sort of a confusion. It is surprising how logos can influence other logos. The truth is that each pair of rivals has something in common, that something which has helped them to build one identity upon the other, this way becoming the biggest brands.

Completing this project has taken a lot of time and a lot of patience on my part. Each little bit of the final image has been moved and resized manually in order to maintain a correct and balanced composition and layout of the elements.

Hope you enjoy!"











Fonte: Thaeger

venerdì, marzo 16

Steampunk Star Wars by Bjorn Hurri.

1 commenti








Fonte: UFUNK

Subvertising n. 49

0 commenti
Buona lettura

AAA Digital Reporter‏ cercasi

0 commenti
Anche quest'anno Viralbeat si sta occupando della comunicazione digitale di Ben & Jerry’s, il noto marchio di gelati distribuito da Unilever.
La campagna 2012 prevede tra le altre attività lo Scoop Tour, un tour che porterà un furgoncino carico di gelati e altre sorprese nelle principali piazze italiane da lunedì 7 maggio a domenica 17 giugno.
Per lo Scoop Tour Ben & Jerry’s cerca un Digital Reporter che sarà l’anello di congiunzione tra il web e la “strada”.
Responsabile del “Diario di Bordo”, dovrà redigere giornalmente e postare in tempo reale sul web tutto quello che accade durante il tour e contemporaneamente gestire le richieste degli utenti che attraverso i social network potranno suggerire le altre tappe del tour.
Ben & Jerry’s non si è affidata ai canali classici per la ricerca del Digital Reporter ma a blog, siti e social network, canali affini agli interessi della persona ricercata.

Il candidato dovrà inviare a Viralbeat (digital.reporter@viralbeat.com):
•        Il suo CV (formazione in marketing e comunicazione digitale)
•        Una lettera motivazionale: Perchè vuoi diventare il Digital Reporter?

Inoltre, per esprimere al meglio il proprio lato social, ogni candidato dovrà necessariamente caricare sulla brand page di Ben & Jerry’s  la lettera stessa, la sua foto più simpatica e/o una video-candidatura.
Sia la lettera motivazionale, sia la foto e/o il video pubblicati, saranno un modo in più per farsi notare, presentarsi e ricevere i primi apprezzamenti dalla community.
Per le attività svolte il Digital Reporter percepirà un compenso di € 4.000 lordi più vitto e alloggio.

Fonte: Viralbeat

giovedì, marzo 15

Handmade Type by Tienmin Liao

0 commenti
This is a self-initiated typographic experiment that explores the relationships between upper-case letters and lower-case letters, and also records the transformation between them.






Fonte: Colossal
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...