Google+

lunedì, giugno 24

Samaritans 2013 - Interactive Advertising Campaign.

0 commenti

Samaritans are the confidential, non-judgmental emotional support offered by email, letter, telephone and face-to-face meetings. They recieive about 1 millon calls a year, 1 out of 5 are suicidal calls. There are 18,750 people currently volunteering but more listening volunteers are always needed. Our aim is to make people realize that at Samaritans when you answer a call you can change someone’s life.
This campaign is made of series of interactive adverts. It is placed in a busy tube station near a telephone booth. This telephone has been stopped for purpose of the advert. The public is faced with a shocking situation that Samaritan volunteers have to deal with on a daily bases.


Credit
Advertising School: CSM, London, UK
Creatives: Kwan Hee Cho, Gregoire Barau, Inyoung Choi, Angela Arnaout
Source: I Believe in ADV

venerdì, giugno 21

Facebook round-up. #weekly 53

0 commenti
The seven most popular posts of the week. 

Deadline

Social media explained
Superman's Social Network Nightmare

Tan lines from typical summer activities

Creative Facebook Cover

Anti-Pervert Hairy Stockings
Word Evolution

martedì, giugno 18

Un Lavoretto Pulito – #Reveal

0 commenti


Ieri, puntuale, è arrivato il reveal. Dietro "Un Lavoretto pulito" si celava la campagna di sensibilizzazione promossa da Comune di Bari e AMIU Bari.

 
Credit
un'idea di PROFORMA
regia di ALESSANDRO PIVA
fotografia TIMOTY ALIPRANDI
soggetto e sceneggiatura PROFORMA
aiuto regia ANTONIO PALUMBO
musica ANDREA FARRI
montaggio ALESSANDRO PIVA
costumi ANGELA TOMMASICCHIO
scenografia ANGELA VARVARA, MATTIA LORUSSO
trucco ARIANNA LUMARE
suono RENATO MENICHELLI
sound design STUDIO MARINELLI
montaggio suono THEO FRANCOCCI
mix GAETANO MUSSO
color correction ERCOLE COSMI
grafiche LEONARDO MIRABILIA
organizzazione IVAN D'AMBROSIO
produzione esecutiva SEMINAL FILM
segretaria di edizione SILVIA SCARPELLO
SCHWEINSTEIGER è stato addestrato 
da ROBERTO IACOVIELLO

lunedì, giugno 17

#dieselreboot - “I Resurrect The Destructed”

0 commenti
La papessa Giovanna, figura leggendaria che avrebbe regnato sulla Chiesa dall’853 all’855, è la testimonial di un’azione di beamvertising ideata da Diesel per promuovere #dieselreboot, una call to action finalizzata alla mobilitazione di una comunità globale di artisti e creativi emergenti.
Chi sono i distrutti che risorgeranno? 
Non vi resta che consultare il sito, la pagina ufficiale o seguire l’hashtag #dieselreboot









venerdì, giugno 14

Facebook round-up. #weekly 52

0 commenti
The seven most popular posts of the week. 

Baby peeking out shirt

Pursuing Your Dreams

Bathroom - User Instructions for men and women
Pennywise on Google Maps

Cute moment at a protest in Sarajevo

"The Force is strong with this one"
Monday is coming

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...